Seifi Ghasemi omawia mocne strony Air Products, wiodącą pozycję firmy w dziedzinie wodoru oraz przedstawia wizję tworzenia czystszej przyszłości w podkaście "Leadership Next" magazynu Fortune.

Air Products’ Chairman, President and CEO Seifi Ghasemi

Prowadzony przez Fortune Media podcast na temat biznesu "Leadership Next" omawia zmieniające się zasady kierowania firmą i sposób, w jaki dyrektorzy generalni radzą sobie z tą zmianą. Od czasu rozpoczęcia podcastu w marcu 2020 r. zostało wyemitowanych ponad 175 odcinków.

Prezes i dyrektor generalny Air Products Seifi Ghasemi spotkał się niedawno z dyrektorem generalnym Fortune Alanem Murrayem i redaktorem naczelnym Michalem Lev-Ramem w celu przeprowadzenia rozmowy, która odbyła się w biurach Fortune w Nowym Jorku. Około 33-minutowy podcast został nadany 5 marca i będzie dostępny na stronie magazynu Fortune oraz głównych platformach streamingowych.

Rozpoczynając od mocnych stron Air Products naszej podstawowej działalności w dziedzinie gazów przemysłowych, Seifi koncentruje się na przywództwie firmy w dziedzinie wodoru i naszym zaangażowaniu w dostawy niebieskiego i zielonego wodoru na świecie. Nazywając go „jedynym źródłem energii”, opisuje, w jaki sposób czysty wodór ma zasadnicze znaczenie dla zwalczania skutków zmian klimatycznych i tworzenia czystszej przyszłości, podkreślając odpowiedzialność Air Products w tej przestrzeni:

"… i dlatego 10 lat temu, w 2014 roku, rozpoczęliśmy naszą podróż z niebieskimi i zielonymi wodorem. I tu właśnie jesteśmy dzisiaj, gdzie faktycznie budujemy niektóre z tych zakładów, ponieważ musieliśmy rozwijać technologie. Musieliśmy opracować projekty, musieliśmy zgromadzić ludzi. Nie jest to coś, że ktoś, kierownik projektu, budzi się pewnego ranka i mówi: „Chciałbym zostać firmą w branży wodorowej”. … To nie działa w ten sposób,…

… jeśli wodór jest jedynym rozwiązaniem, a my jesteśmy największą firmą zajmującą się wodorem, to naszym obowiązkiem jest to zrobić. To znaczy, kto inny to zrobi? Jeśli my tego nie zrobimy, to kto to zrobi?”

Oprócz omówienia powodów, dla których jego zdaniem Air Products ma obowiązek pchać rynki w kierunku rozwiązań z zakresu czystej energii, w tym wodoru, Seifi odpowiada również na pytania dotyczące tego, kiedy po raz pierwszy zaczął koncentrować się na zmianach klimatycznych, w jaki sposób postrzega ścieżkę osiągnięcia celów zerowej emisji netto oraz dlaczego zdecydował się dołączyć Air Products. Dzieli się także swoimi doświadczeniami zawodowymi i osobistymi, które pomogły mu ukształtować jego poglądy i styl przywództwa. 

Posłuchaj odcinka tutaj.